Pozdravljena, Lea, morda bi te opozorila na konec, ki se je meni zdel najbolj močan: "otrok steče v kuhinjo mama šiva ob svetlobi stare petrolejke
strah se razblini"
Pa poglejmo: izgubila bi stari rek o strahu (ki ga vsak pozna), da je znotraj votel, okrog pa ga ni nič. Kadar so nam to govorili starši, se je, vsaj meni, zdelo, kot eden mnogih receptov za preživetje, ki jih niti nisem razumela. Če pa sem se lahko stisnila k mami, se je strah zares razblinil. Katero gledišče je tisto, ki ga želiš ohraniti? Lahko je to razblinjenje povsem brez besed, seveda pa včasih otrok mora nekaj spregovoriti, da mater odmakne iz zatopljenosti v šivanje ;-) meni se zdi zgoraj citiran zaključek OK. Morda pa se še kdo oglasi?
Ana, hvala za tako hiter odgovor, s tvojim mnenjem se popolnoma strinjam. Manjkal mi je le tisi zadnji "strah se razblini"
no naj poskušam:
Jutranji strahovi
mama tiho zapusti spalnico
malo je strah
odejo si povleče čez glavo v mehki globini prisluškuje škripanju stopnic in čudnemu pokanju po kotih
hiša postaja nemirna
zunaj zakikirika petelin na dvorišču laja Tarzan
otrok steče v kuhinjo mama šiva ob svetlobi stare petrolejke
strah se razblini
Ja, Ana, če pomislim, tudi sama nisem razumela tega pogosto slišanega reka. V meni je navadno vzbudil radovednost in vprašanja so ker deževala. Ob tem se je mama ujela v lastno zanko, ni in ni znala razložiti za kaj v resnici gre. Seveda je čisto fizično stvar razložila, vendar meni to ni bilo dovolj.;) Zgornji zaključek je seveda čisto dovolj, celo zelo dober.
Nekoliko za hec: Tistemu, ki me pozna je tako ali tako popolnoma jasno, da mami ni uspelo, biti zatopljena v delo.;)(zato si je želela, da bi dolgo spala, kar sem z veseljem počela nekaj let kasneje, takrat ko sem začela hodit v šolo;))) in spet ni bilo prav;))))
No, pesem še malo pustim, potem jo objavim. Seveda, če ima še kdo kakšen predlog, ga bom vesela.
Trenutno sem nekaj minut posvetila prvi pesmi, seveda še nič dokončnega, le rahlo poigravanja - vaja.
Bratec joka
v otroški košari joka malček mala ga ziba tiho mu prigovarja bodi priden prosim ne jokaj
nič ne zaleže dete se vedno bolj dere
deklica stopi v kot izza vintole* vzame šibo (prinesel jo je Miklavž za primer da ne bi bila pridna) trdno jo prime z obema rokama in začne ihtavo udarjat ob rob košare
prestrašen (preplašen) dojenček utihne
z dvorišča prihiti mama
vzame ji šibo
ne smeš ga tepsti lahko ga ubiješ jo pokara
vintula* - posebna miza na njej so mesili kruh (imela je poseben predal za shranjevanje)
Pozdravljena, Lea, mislim, da si kar blizu končne podobe Bratčevega joka. Svetovala bi ti par premislekov: npr. pojasnilo o tem, od kod šiba, bi lahko izpustila (se mi zdi da zaustavlja tekočost pesmi); začne udarjati (z i), zadnji verz bi izpustila - ko preberem, kar je rekla mama, si lahko predstavljam zgroženo osebo, skoraj brez sape, če napišeš, da jo pokara, mi to zveni kot neka blaga oblika, ki so jo deležni tisti, ki so npr. pojedli kak piškot preveč ;-) Morda še to: pri gugalnici pa se mi zdi, da ohranjaš le neke utrinke, premalo se posvetiš občutkom (kot je tisto, ko se mala zateče k teti - prej nismo nič brali o njej ...) Toliko zelo na hitro, saj boš sama najboljše stuhtala, vem. Lp, Ana
Hvala Ana, spet si me veselo presenetila :) Torej, naj pohitim z Bratčevim jokom, saj zelezo se kuje dokler je vroče:) Pojasnilo o šibi res ni potrebno, o tem se popolnoma strinjam. Tisti nesrečni (i -ji), tu bom morala poiskat pravila (sigurna sem, da obstajajo, le kje je vprašanje). Glede karanja, ja, bilo je več kot to, predvsem zelo trd prijem (haha ga kar čutim) in nekakšno prehitevanje (ne ravno tihih) besed.
Torej popravljam:
Bratec joka
v otroški košari joka malček mala ga ziba tiho mu prigovarja bodi priden prosim ne jokaj
nič ne zaleže dete se vedno bolj dere
deklica stopi v kot izza vintole* vzame šibo trdno jo prime z obema rokama in začne ihtavo udarjati ob rob košare
prestrašen dojenček utihne
z dvorišča prihiti mama
vzame ji šibo
ne smeš ga tepsti lahko ga ubiješ
vintula* - posebna miza na njej so mesili kruh (imela je poseben predal za shranjevanje)
Kar se tiče Gugalnice, tudi tu imaš pravi občutek, v resnici se lovim. Zbiram nekatere (ne najbolj pomembne utrinke) in se plazim, kot mačka okrog vrele kaše. Kot prvo me zavira občutek krivde (kaj sem točno hotela, mi ni jasno. Vem pa, da sem ga namenoma udarila). Potem mi je bilo hudo, bala sem se celo, da bo umrl. V resnici sem stekla po tolažbo k teti, ki me kljub ljubečemu odnosu, ki ga je imela do mene, ni mogla ubraniti maminih očitkov: "Ti si ta velika in bi mogla imeti pamet." Morda bo sedaj, ko sem to napisala šlo laže. Seveda bom pesem izčistila, to je ena izmed zgodb zaradi katerih sem začela pisati ta cikel.