NEZAŽELJENA

o demenca

ne vem ali si

gospodična ali gospa

a neverjetno si igriva

z veseljem zoblješ spomine

besede skrivaš na nemogoče kraje

sproti zadnje trenutke brišeš

stalno se loviš po labirintih

kjer drugim so poti neznane

kogar obiščeš

hitro začuti kaj je potenca

neznansko rada spoznavaš

nove in nove možgane

jim ravnaš vijuge

o demenca

ko ne bom več vedela

kdo si

takrat mojim

bodo zazvonili zvonci

 

 

 

 

 

 

 

 

nada pecavar

Luka Benedičič - Mladi Pesnik

urednik

Poslano:
13. 07. 2018 ob 19:54


Šokantna pesem; (samo)ironična oda, ki z lepim poigravanjem opozarja na še kako navzočo stisko -- bolezni deležnega in vseh bližnjih. Čestitke k pesmi,


Luka


Zastavica

nada pecavar

Poslano:
15. 07. 2018 ob 08:27

Hvala za odziv, pozdrav Nada

Zastavica

modricvet

Poslano:
15. 07. 2018 ob 11:28

Ja, zanimiva pesem.

Sprašujem pa se, ali je v tej pesmi, ki ni v formi, potreben zaznamovan besedni red na več mestih - je to namenoma ali slučajno?


sproti zadnje trenutke brišeš - sproti brišeš zadnje trenutke

kjer poti drugim so neznane - kjer so poti drugim neznane

takrat mojim zazvonili bodo zvonci - takrat bodo mojim zazvonili zvonci


LP, mcv

Zastavica

Luka Benedičič - Mladi Pesnik

urednik

Poslano:
15. 07. 2018 ob 12:00
Spremenjeno:
15. 07. 2018 ob 12:01


Pozdrav obema.


Sodobna poezija res predvideva besedni red, kot ga navajaš, mcv. A v končni fazi gre za odločitev pesnika; če se odloči denimo posnemati romantike, ki niso vedno pisali v formi, njihove pesmi se niso nujno rimale, medtem ko z besednim redom so se igrali, ni s tem nič narobe. 

Nekaterim je važna neposrednost, drugim ritem. Nič od tega ni de facto boljše. 

Je pa res, da je pomembna doslednost. Pri tej pesmi je to vprašanje odprto. Sploh ne bi bilo slabo, če bi bili ti popravki narejeni. A vsaj v dveh od treh mest se zdi zamenjan red, zavoljo ritma in neponavljanja, upravičen, zato v to nisem posegal.


To bodi moja utemeljitev. Dobrodošla tudi avtorica, da prispeva svoj komentar. 


Vse dobro,

Luka


Zastavica

modricvet

Poslano:
15. 07. 2018 ob 23:01

Luka, tudi mene ne bi motilo, če se mi ob branju ne bi ravno ritem zatikal.

Tudi jaz čakam na mnenje avtorice. Priporočam, da glasno bere več variant besednega reda.


LP, mcv

Zastavica

nada pecavar

Poslano:
16. 07. 2018 ob 10:29

Pozdravljena!

Rime zapišem, kot  mi pridejo, slučajno in potem menjam vrstni red, kot se mi bolj zdi, tako je bilo tudi pri tej pesmi. Nimam teoretičnega znanja, dolgo je že od mojega šolanja... Dokler me nisi opozorila, sem tudi pisala tako, da sem običajno zaključevala verz z glagoli.

Pesem sem šla večkrat prebrat. Ne bi zamenjala in bi pustila Kjer poti drugim so neznane. Zadnji verz bi spremenila, kot si predlagala sproti brišeš zadnje trenutke ali sproti zadnje trenutke brišeš - mi je oboje OK.

Zanima me Luka, kje meniš ,da je zamenjan vrstni red upravičen oz. kje naj popravim. Kar sem zgoraj napisala izhaja iz mojega občutka in sem vesela komentarjev, da lahko stvari izboljšam. Ali lahko pesem še popravim - razumela sem, da lahko spreminjam, dokler ni podčrtanka - ali se motim.

Hvala obema in lep pozdrav, Nada

Zastavica

Luka Benedičič - Mladi Pesnik

urednik

Poslano:
16. 07. 2018 ob 17:16


Zdravo obema.


Zame osebno so sprejemljivejše možnosti slednje:


o demenca

ne vem ali si

gospodična ali gospa

a neverjetno si igriva

z veseljem zoblješ spomine

besede skrivaš na nemogoče kraje


sproti zadnje trenutke brišeš  


// če tule besedni red ne bi bil zamenjan, bi bil tekst po mojem mnenju prenakopičen; nasploh je pesem zastavljena po principu naštevanja, kjer se težko izogneš monotonosti in neprebavljivemu toku, če ne vpelješ kakšne inverzije, četudi se ne zdi posrečena //


stalno loviš se po labirintih  // ali pa: stalno loviš se po labirintih (celo bolje)

kjer poti drugim so neznane  // ali pa: kjer drugim so poti neznane (celo bolje)

kogar obiščeš

hitro čuti kaj je potenca

neznansko rada spoznavaš

nove in nove možgane

vijuge jim ravnaš  // ali pa: ravnaš jim vijuge

o demenca

ko ne bom več vedela

kdo si

takrat mojim

zazvonili bodo zvonci  // ali pa: bodo zazvonili zvonci


A poudarjam, da je moje mnenje natanko to; mnenje

Nasploh je kombiniranje oz. preigravanje rime&nerime ter standarden&zamenjan besedni red dokaj neobičajen pojav v sodobni poeziji, zato se zadevo običajno jemlje z nekaj rezerve. Torej z zavestjo, da pesem verjetno ne bo umeščena v z Jenkovo nagrado nagrajeno publikacijo, marveč gre za bolj preprosto manifestacijo pesnikovega izražanja, igranja z besedami. 

Ko ne vidim zelo očitne rešitve (in tukaj je ne vidim), razen, da se pesem na novo napiše, običajno inverzij ne komentiram, če res ne zruši ritma.

Se tebi, mcv, lepše bere s: sproti brišeš zadnje trenutke? Se ti ne zdi, da štirje verzi naštevanja z nedovršniki pokvarijo branje? 


Lep preostanek dneva,

Luka


Zastavica

Luka Benedičič - Mladi Pesnik

urednik

Poslano:
16. 07. 2018 ob 19:24


Aha, še tole sem pozabil: čim je pesem podčrtana, je avtor ne more več urejati, lahko pa jo ureja urednik. Če želite, Nada, narediti kakšen popravek, povejte in bom spremenil. 


Lp


Zastavica

nada pecavar

Poslano:
17. 07. 2018 ob 10:48

Pozdravljen!

Tvoja verzija mi je zelo všeč, lahko popraviš vse, kar je bolje- če imaš čas. Če ne, pa pusti.

Sem se kar nekaj naučila ob tem, sicer nisem prepričana, da mi bo vedno vse uspelo upoštevati pri pisanju, ampak res iskreno HVALA.

Lepe pozdrave!

P:S: Ne rabiš me vikat!

Zastavica

modricvet

Poslano:
17. 07. 2018 ob 17:14

Nada, hvala za odgovor. Sicer ne razumem prvega dela (Rime pišem ...), ker tukaj ne vidim nobene rime, pesem je v prostem verzu. Nekateri pisci tudi "pišejo, kot jim pride" in niti ne preberejo večkrat, kaj šele, da bi spreminjali ... pohvalno, če si po premisleku kaj popravila.


Luka, imaš svoj prav. Če gre za enako zgradbo stavka, je bolje besedni red obrniti, da se razbije ta podobnost.

Razmislek je bil pa vseeno dober. Tudi zaradi drugih bralcev, ki spremljajo komentarje.


LP, mcv

Zastavica

Luka Benedičič - Mladi Pesnik

urednik

Poslano:
18. 07. 2018 ob 09:14


Nada, z veseljem. Sem upošteval popravke.

Mcv, se strinjam, ta pesem je bila specifična in težko je najti enolične razlage, kaj bi bilo (naj)bolje storiti.


V končni fazi pa, kot oba pravita, se strinjamo, da je bila razprava zanimiva in didaktična.  :)


Prijeten dan obema,

Luka


Zastavica

Komentiranje je zaprto!

Podčrtanka

nada pecavar
Napisal/a: nada pecavar

Pesmi

  • 12. 07. 2018 ob 08:54
  • Prebrano 629 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 220.93
  • Število ocen: 8

Zastavica