Asonanti so po vsebini irealna poročila o realnih dogodkih, po obliki pa osemvrstičnice v treh kiticah, ki imajo namesto rim asonance in metrum po naslednji shemi:
A -uu -uu -u
A -uu -uu -u
B -uu -u -uu
C -uu -u -uu
B -uu -u -uu
C -uu -u -uu
D -uu -uu -u
D -uu -uu -u
PRIMER:
Štiri skušnjavke
včeraj so štiri skušnjavke
pred Magistratom plesale
da se je luna zibala
in so se gate trgale
gate župana Ivana
spodnjice zlato pisane
on pa je rešil blagajno
in se namočil v Ljubljan'co
VARIACIJE:
S poudarki se je možno tudi poigravati in variirati metrično shemo, vendar mora ostati v vsakem verzu po osem zlogov, prva in zadnja kitica pa naj ostaneta metrično enaki in se po ritmu razlikujeta od osrednje kitice. Poleg tega naj vedno ostanejo vsi verzi posamezne kitice metrično enaki med sabo.
(Glej nekoliko spodaj primer v pesmi PRAZNINA. Njena metrična shema je - za razliko od osnovne - naslednja:
A -uu-u-u-
A -uu-u-u-
B -uu-uu-u
C -uu-uu-u
B -uu-uu-u
C -uu-uu-u
D -uu-u-u-
D -uu-u-u-
Ali pa, še malo nižje, pesem NOVI VLAKI. Metrum osrednje kitice ostaja enak, medtem ko se pri ostalih dveh kiticah spremeni takole:
A -u -u -u -u
A -u -u -u -u
.
.
.
D -u -u -u -u
D -u -u -u -u)
... še en poskus:
Lastna hvala
Rosno mlada in zavzeta
seje hvalo, da bi žela.
Novo sejalko gledamo
vso načičkano pred ljudmi.
Ko neugnančki snemajo,
žanje posmeh, ki ga vzbudi.
Lastna hvala je brez cene
zanjo trud gre v tuje žepe.
Koni, tudi to je asonant, s tem da si na vseh mestih uporabila ženske asonance, na koncu pa moško (v zadnji kitici se ujemata samo zadnja zloga obeh verzov, saj je v prvem verzu predzadnji samoglasnik ozki e ((cene)), v drugem verzu pa široki e ((žepe))).
Sicer pa vse v redu, poleg tega pa gre za poglobljeno interpretacijo realnega dogodka.
Lp M.
Poslano:
30. 04. 2018 ob 10:22
Spremenjeno:
30. 04. 2018 ob 10:23
Vesela sem komentarja. Dobrodošli sta mi dodatni razlagi glede ženske in moške asonance in glede ujemanja širokov oz. ozkih samoglasnikov; sama tega iz primera tvoje pesmi nisem zaznala; hvala, maatjazh.
Še en poskus, ki je bil pripravljen pred tvojo razlago, dokazuje, da je tako:
Vedno znova
Vedno znova iz bližine
širijo se mračne sile.
Strah, ves teman, ubija čas.
Strašno grozljiv je in preklet.
V glavah ustvarja lik nakaz
presenetljiv je, ni sprejet.
Kam in kdaj pojav ta leze?
Kdo od nekdaj strahu streže?
Lp, koni
Ja, misel je globoka. Pesem je močna. Ne morem pa ji reči asonant v strogem pomenu besede, saj se ti je v zadnji verz osrednje kitice na mesto asonance "prikradla" rima. Hi, hi, hi ... ;-)
Lp M.
Poslano:
30. 04. 2018 ob 14:51
Spremenjeno:
30. 04. 2018 ob 16:19
Ti, ti, maatjazh, kako si privoščljiv ... pa naj bo:
Menjam
Menjam vse slabe namene
za blagohotne nasvete.
Saj me je pesem mikala,
a so še rime trpale
vame naglase rimarja,
rimane verze čislane
in ko sem zrla v napako,
sem se spopadla s težavo.
Lp, koni
Poslano:
03. 05. 2018 ob 08:54
Spremenjeno:
03. 05. 2018 ob 12:58
Zmaj me je navdušil, maatjazh. Pridružujem se ti s še eno pesmijo,
če pa je asonanca, radovedna pričakujem tvoje mnenje:
Protislovje
Ko dan za dnem priganja čas,
se sam spreminja mah na mah.
Od zmede se redi slaven
in smeh mu zagreni dušo.
Pred drugim oblastno glasen,
se sam za nič poda v lužo.
Začasna slava je kot krop,
kot v vreli vodi surov cmok.
Lp, koni
Poslano:
05. 05. 2018 ob 08:56
Spremenjeno:
05. 05. 2018 ob 08:56
Koni,
sprejemam sporočilo tvoje pesmi in mislim, da drži.
Ritmično je to popoln asonant, z zanimivo variacijo naglaševanja. Prva in druga kitica sta v svojem ritmu, osrednja v svojem, v obeh pa natančno odmerjeni osmerci.
Imam sicer dilemo glede rimanja slaven/glasen. Identičnost zadnjega zloga govori, da to ni asonanca. In če se pošalim: rimanje je že zastarelo (!) in ni primerno za to najino moderno obliko.
Lp M.
... uf, še zmeraj me vleče v nepravo smer ...
Maatjazh, hvala za tvoj trud in objavi še kaj lepega!
S pozdravi, koni
Divja je ta tvoja Moč, maatjazh. Z veseljem bi ti natrosila vsaj še kakšen boljši primer pesmi v moderni obliki, ampak tu je spet samo eno skromno
Sporočilo
Ko bom lastnik trgovine,
se bom zapičil v kradljivce,
ki se pogosto zbirajo,
radi denarce plenijo,
z roko nekontrolirano
vse zase dajo v malhico.
Zanje je kraja ponudba,
nagnjenost grešnega kluba.
Zdaj pa res upam, da se bo našel še kdo, ki ga je pritegnila zanimiva oblika sodobne pesmi in mu bo hitreje kot meni uspelo napisati popoln asonant.
Lp, koni
Čisto v redu sporočilo, koni. Preprosto. Z grešnim klubom bo treba slej ko prej poračunati, si misli optimist, pri tem pa morda malček naivno pozabi, da je med nami preveč goljufov, lopovov, tatov itd, da bi se dalo ta problem povsem urediti.
In vse premalo delavcev med pesniki; očitno pesnenje ni delavsko, ampak aristokratsko početje, zato so delavnice vse bolj prazne, obrt pa je postala tako preprosta, da jo itak že vsi kot obvladamo in se nam ni treba več truditi z njo. Je v poeziji res dovolj talent, znanje pa nepotrebno?
Poslano:
08. 05. 2018 ob 12:12
Spremenjeno:
08. 05. 2018 ob 12:32
Poslano:
08. 05. 2018 ob 22:17
Spremenjeno:
09. 05. 2018 ob 08:16
Spoštovana Matjaž in Breda,
že od vsega začetka z navdušenjem sledim delavnici Asonanti. Moram reči, da se mi zdi te vrste pesništvo zaenkrat še nedosegljivo.
Breda tebe občudujem, da imaš toliko volje in seveda idej, da vsakokrat predstaviš novo pesm. Meni se je zaenkrat porodila samo ena zanimiva ideja, pa še te ne znam spraviti v predpisano obliko (▪_▪).
Matjaž, glede tvojih pesmi ne bom preveč pametovala, saj si vendar učitelj in kako naj jaz ocenjujem nekaj, kar mi je, ponavadi (beri vedno) všeč, še preden je pesem napisana (no sedaj malo pretiravam (*_*) ), je pa res, da uživam, ko te berem.
Lepo vaju pozdravljam
Marija
Ps.:Matjaž, "Verige" so čudovite:
Saj če pesem vpneš v verige,
jih raztrga in zasije.
Poslano:
09. 05. 2018 ob 08:53
Spremenjeno:
10. 05. 2018 ob 19:31
Monolog
Skozi stisko monologa
leze zgodbena grenkoba,
ki za besedami stoji,
da se zapišejo v pamflet -
čuden pojav lenivosti
z grenkim spoznanjem um krase.
Tam postavi zadnjo piko
in konča program z bodico.
Marija, oprosti poznemu odgovoru. Vesela sem, da spremljaš delavnico in v njej tudi mojo neizmerno voljo, da bi se vsaj približala Matjaževemu asonantu. Preizkusi se še ti, saj si vendar vedoželjna in kot si že dokazala, tudi ukaželjna pesnica.
Matjaž, vesela bom tvojega odziva na moj Monolog in srčno upam, da nisem spet popolnoma zgrešila.
Lep pozdrav obema,
Breda
Marija, kaj se ti - konkretno - zdi pretežko?
Koni, tudi jaz malo zamujam z odgovorom. Monolog je čisto v redu asonant, tako kot tudi že marsikateri, ki si ga napisala prej. Tako da si obliki že čisto približana. Opažam, da se prek nje lotevaš drugačnih tem, kot sem jih sicer vajen pri tebi, in to se mi zdi v redu, saj tvoja poezija na ta način postaja še bolj raznolika. Vaja z asoniranjem pa ti bo sigurno prišla prav tudi pri drugih zvrsteh poezije.
Lp M.
... naj se ne ustavi, saj se v tej zanimivi pesniški obliki res lahko najde ...
Za vsakega nekaj
Sam sedé zapleše resen,
vse ga gleda, vsi so zmede.
Ko pa prešine ga misel,
nemo k plesalkam prisede,
da bi nov ples osvojile.
Rad bi zaplesal ga veder.
Zdaj ves srečen zre v plesišče.
Tam živahen twist odkrije.
Matjaž, upam, da je asonant.
Z lepimi pozdravi,
Breda
Hi, hi ...
Seveda je asonant! In to veder.
Lp M.
Komentiranje je zaprto!