Takšne so stvari na levi roki

Čudna izkušnja mora biti
pogovarjati se z menoj po
deseti zvečer Ko mi oči
svetijo kot pohabljeni
kristali in se pretvarjajo
da vidijo nekam preko Ne bi
smela gledati v brezna
kjer ni ničesar In ničesar ni
Samo nič Kar lahko ponavljam
kot stara lajna Lahko
se opazujem v ogledalu
in štejem sive pramene in si
barvam nohte iz rdeče v
črno in potem v vijolično
kot bi lahko premiki na
atomarnem nivoju zakrili
luknjo ki sem jo skrbno
zgradila v sebi Nisem
še čisto prepričana čemu
služi Mogoče bom tja samo
odlagala odvečno kramo
in jo ob nenavadnih dneh
prelagala in temu rekla
"besede" Tako veličastno
bo to opravilo da ga ne bo
videl prav nihče (In ničesar ni)
Čisto nihče - ki ga bom celo
poimenovala z imenom Bo
moj osebni stražar smetišča
in mogoče sem bom vanj
tudi zaljubila Njegove roke
bodo dišale po karameli
in v ustih ne bo imel nobenega
lešnika Kot bi bila idila ali
nekaj večjega - življenje in
dogodki v njem Vse to bo
zapisano na zadnjih straneh
kjer bi morala biti po vseh
pravilih razlaga In to je
razlaga Kot krasta ki jo odkriješ
neko soboto in nato dvajset
minut razmišljaš od kod
je prišla

Helena Zemljič (MalaSenca)

Franci Novak

Poslano:
23. 09. 2015 ob 11:41
Spremenjeno:
23. 09. 2015 ob 11:42

»[...] Ko mi oči / svetijo kot pohabljeni / kristali in se pretvarjajo / da vidijo nekam preko [...]«

Če bi v celotnem korpusu poezije (in literature nasploh) iskali pogostost pojavljanj besed »nič« ali »praznina« in njihovih izpeljank, verjetno ne bi bili presenečeni nad neko že utr(u)jeno rabo in zlorabo teh besed, pri čemer ni izjema nihče od nas, ki pišemo pesmi ali kaj drugega. Prevečkrat v našem pisanju postane ta »nič« predvsem »nič znotraj nas«, zgolj kliše, za katerim se mogoče skriva neka čustvena »neizpolnjenost«. Po drugi strani je »nič« beseda tako močnega in skoraj zaklinjevalsko strašnega pomena, da seveda vabi k uporabi in zlorabi, čeprav je prevečkrat uporabljana z negativnim, zahodnjaškim prizvokom, v nasprotju z recimo nekaterimi vzhodnjaškimi filozofijami, kjer sta »nič« in »praznina« pogoj, da stvari sploh so, bistvena dejavnika nekega nastajanja in porajanja; da ne govorimo o moderni znanosti, kjer ta »nič« v fizikalnem pomenu celo pridobiva na snovnosti. Prav zato je Helenina pesem takšna redka izjema, saj si dovoli skrivnostni »nič« celo imenovati in ga spraviti v nekakšno obliko, se poigrati z njim v tej pesmi presežkov; tako njen »nič« postane luknja, v katero odlaga odvečno kramo, ta odvečna krama pa so seveda besede, s katerimi –paradoksalno – prav temu »niču« daje obliko in ime. Za to smetišče odvržene krame si celo omisli osebnega stražarja, nekega Ni(h)četa, ki mu da tudi ime in v katerega se mogoče kdaj celo zaljubi :). Pesem presežkov, ker se v njej prepletajo nadvse blaga samoironija in ironija pesnjenja nasploh, ker je strašni, abstraktni pojem »niča« prepleten s konkretnostmi iz vsakdanjega življenja, kot  so barvanje nohtov, lešniki v ustih in kraste. Evo, to je še moja krasta na to pesem.)

lp

Franci

Zastavica

Helena Zemljič (MalaSenca)

urednica

Poslano:
23. 09. 2015 ob 21:02

Franci, ponovno hvala za tako obsežen komentar in črte :)


(Nič pa ima tako ali tako toliko oblik, obrazov in besed ... da se še kar noče izprazniti :D)


lp, H

Zastavica

Komentiranje je zaprto!

Podčrtanka

Helena Zemljič (MalaSenca)
Napisal/a: Helena Zemljič (MalaSenca) (urednica)

Pesmi

  • 21. 09. 2015 ob 20:40
  • Prebrano 963 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 328.93
  • Število ocen: 13

Zastavica